Przez osiem godzin siedzisz w pracy przy biurku, przed komputerem, po czym przychodzisz do domu, załatwiasz sprawunki i znowu… siadasz przy biurku? Jeśli nie zadbasz o ergonomiczne meble, twój kręgosłup szybko się zbuntuje. Zobacz, o czym warto wiedzieć, wybierając fotel biurowy.

Jak wybrać fotel biurowy?

Ergonomiczny fotel biurowy musi mieć wiele możliwości regulacji, co sprawdzisz w sklepie mildis.pl, który specjalizuje się w sprzedaży mebli dla osób skarżących się na bóle kręgosłupa, czy brak wygody podczas długotrwałego siedzenia. Przy czym zakres regulacji takich krzeseł powinien być szeroki. Co to oznacza?

Najważniejsze to możliwość zmiany kąta nachylenia oparcia. Kolejną kwestią jest regulacja wysokości oparcia, a także głębokości siedziska. Ergonomiczny fotel biurowy wyposażony jest w podłokietniki, których wysokość również powinno dać się zmieniać. Przy czym ważne jest, aby w każdym z tych przypadków blokada pozwalała na wybór kilku pozycji, a nie tylko jednej czy dwóch.

W niektórych krzesłach istnieje możliwość synchronicznej regulacji pochylenia oparcia. Wtedy, ustawiając kąt pochylenia oparcia, zmienia się kąt pochylenia siedziska. Co to daje? Niezależnie od tego, w jakim punkcie ustawisz blokadę, zawsze zachowasz optymalną dla kręgosłupa postawę.

Jakie jeszcze cechy posiada ergonomiczny fotel biurowy? Oparcie musi być wyprofilowane w taki sposób, aby podpierać odcinek lędźwiowy pleców, w którym najczęściej dochodzi do uszkodzeń i przeciążeń. Najlepiej, gdy fotel podpiera całą powierzchnię pleców, a więc wąskie oparcie to nie najlepszy wybór.

A co z siedziskiem? Mało kto wie o tym, że powinno być delikatnie zaokrąglone z przodu. Dzięki temu nie uciska naczyń krwionośnych pod kolanami.

Krzesła biurowe

Ergonomia w biurze

Dlaczego tak ważna jest regulacja fotela biurowego? Ponieważ nawet najbardziej ergonomiczny mebel nic ci nie da, jeśli nie jest dopasowany do pozostałych elementów wyposażenia wnętrz. Co jeszcze warto wiedzieć?

Podczas pracy przy biurku, nogi powinny być zgięte w kolonach pod kątem 90 stopni. Można to uzyskać, regulując wysokość krzesła lub stosując podnóżki, o których jeszcze będzie mowa. Dobrze jest, aby siedzisko podpierało uda na całej ich długości, nie może być więc zbyt krótkie. Natomiast podłokietniki należy ustawić tak, aby ręce pozostawały swobodnie zgięte w łokciach, pod kątem 90 stopni. Jednocześnie powinny stanowić podparcie do jak największej powierzchni przedramion.

Podnóżek, podpórka na krzesło biurowe

Na koniec chcielibyśmy wspomnieć o dwóch akcesoriach, które sprawią, że ergonomiczny fotel biurowy będzie jeszcze lepiej dopasowany do specyficznych potrzeb użytkowników.

Podnóżek poprawia pozycję ciała oraz odciąża kręgosłup, przydaje się zwłaszcza niskim osobom, które mimo kilkustopniowej regulacji krzesła, nie potrafią zachować optymalnej wysokości. Co ciekawe, wymogi dotyczące podnóżków są ściśle określone przez przepisy BHP. Muszą posiadać kilkustopniową regulację wysokości, antypoślizgową powierzchnię, a także zachować minimalny kąt nachylenia w zakresie 0-15 stopni.

Natomiast drugim akcesorium jest elastyczna podpórka na krzesło, która dopasowuje się do budowy ciała użytkownika. Podpórki mogą być siatkowe (zapewniają wentylację), z poduszkami, czy lędźwiowe. Nie będziemy ci jednak radzić, jakie wybrać, bo wszystko zależy od twoich potrzeb, a także od tego, jakim krzesłem dysponujesz.

1 Comment on Jakie cechy musi mieć ergonomiczny fotel biurowy?

  1. Ergonomiczny fotel to powinien być przede wszystkim całkowicie modyfikowalny, wszystko powinno się dać dostosować do siedzącego. Oparcie, podłokietniki, wysokość i tak dalej…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *