Niezależnie od tego, czy jesteś uczniem, studentem, pracujesz zdalnie czy prowadzisz własną firmę w domu, biurko często staje się głównym ośrodkiem dowodzenia. Musi sprzyjać pracy, a nie ją utrudniać. Dlatego mamy wskazówki, co warto mieć na biurku, aby łatwiej się z niego korzystało.
Lampa na biurko
Zaczniemy od lampy, bo to absolutna podstawa. Nawet jeśli masz dobrze zaplanowane oświetlenie sufitowe, to lampka biurkowa często okazuje się bardziej funkcjonalna, ergonomiczna. Tylko od razu ostrzegamy, że wybór pierwszej lepszej nie jest najrozsądniejszym rozwiązaniem.
Zaczniemy od kwestii praktycznych. Po pierwsze, zawsze wybieraj modele składane, które można dowolnie przestawiać. Zastanów się nad lampką biurkową ścienną, czyli… mocowaną do ściany, jak kinkiet. Takiej oczywiście nie można przestawiać, ale jest dobrym wyborem, gdy masz mało miejsca na biurku i wolisz wykorzystać je np. na półkę z dokumentami. Cały czas pamiętaj też o zasadzie numer 1.
Czas na trzecią, ostatnią naszą wskazówkę – lampka zawsze powinna być umieszczona z lewej strony, jeśli jesteś praworęczny lub z prawej, jeśli jesteś leworęczny. Chodzi o to, aby nie zasłaniać sobie światła podczas pisania.
Organizery biurowe
Organizery biurowe to kolejny element, który warto mieć na biurku. I nawet jeśli na co dzień utrzymujesz porządek, a wszystkie dokumenty skrupulatnie chowasz do wyznaczonych szuflad, część z nich zawsze powinna być pod ręką.
Taki organizer może mieć różną postać, dobierz go zgodnie do swoich potrzeb. Co masz do wyboru? Najpopularniejsze są zestawy trzech szuflad wysuwanych na biurko. My jednak mamy w stosunku do nich mieszane uczucia, ponieważ zabierają sporo miejsca, a przy tym wszystko jest tak naprawdę na widoku. W tańszych modelach szuflady też czasami wysuwają się… aż za mocno, nie mają blokady. A to z pewnością nie sprzyja utrzymaniu porządku.
O wiele lepszym rozwiązaniem jest pojemnik z kilkoma szufladami. Ważne, aby ich fronty można było opisać, wtedy od razu będzie wiadomo, gdzie sięgnąć. Taki pojemnik może mieć też formę ścienną, wtedy zajmuje już naprawdę niewiele miejsca.
Są jeszcze klasyczne pojemniki na dokumenty, przypominające segregatory. Dobrze, aby były metalowe, stabilne, nie przewracały się przy każdej okazji.
Przybornik
Wszędzie na biurku walają się długopisy? Nie możesz znaleźć gumki lub karteczek samoprzylepnych? To znak, że najwyższy czas zakupić przybornik. I choć niektórym to akcesorium kojarzy się ze szkolnymi latami, to chcielibyśmy zerwać z mitem, że jest przeznaczone tylko dla uczniów.
Taki przybornik to koszt kilkunastu, kilkudziesięciu złotych, a pozwoli Ci zapanować nad wszystkimi drobnymi elementami, które tak często lubią się gubić (same oczywiście).
Kostka USB, designerski przedłużacz
Chcesz podłączyć do laptopa dysk zewnętrzny i tablet graficzny, jednocześnie ładując telefon oraz aparat, którego pilnie potrzebujesz? Tak, my też to znamy. Dlatego polecamy zakup kostki USB lub designerskiego przedłużacza w kształcie kostki, który można położyć na biurku bez obawy o zaburzenie estetyki miejsca pracy. Lub… zdecyduj się na kostkę, która łączy obie te funkcje, czyli stanowi gniazdo ładowania oraz USB. Proste, prawda? A jak ułatwia codzienne życie.
Kalendarz biurowy
Tradycyjny, papierowy kalendarz wydaje się być przeżytkiem w czasach, gdy królują aplikacje mobilne, programy do zarządzania czasem na komputerze. I choć my jak najbardziej zalecamy korzystanie z nich, to jednak często kalendarz biurowy w postaci papierowej lepiej się sprawdza. Można szybko zapisać datę spotkania lub sprawdzić, jaki dzień wypada w określonym terminie.